Μπλόκο σε 91 ελληνικές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών βάζει το ευρωπαϊκό τμήμα της εταιρείας αθλητικών ειδών Nike (NIKE EUROPEAN OPERATION NETHERLANDS – NEON), καθώς μετά τις 27 Οκτωβρίου του 2021 τους απαγορεύει να αγοράζουν και να μεταπωλούν τα προϊόντα της, με τον ισχυρισμό ότι η στρατηγική τους δεν συνάδει με τα στρατηγικά της σχέδια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΝΕΟΝ αναφέρει στην επιστολή της: «Υστερα από αναλυτική εξέταση της στρατηγικής διανομής της ΝΕΟΝ, η ΝΕΟΝ αποφάσισε ότι η στρατηγική της επιχείρησής σας δεν ταιριάζει πλέον με τα στρατηγικά σχέδια και τις ανάγκες της ΝΕΟΝ».
«Στα πλαίσια αυτά θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η ΝΕΟΝ έχει αποφασίσει να διακόψει την επιχειρηματική συνεργασία με εσάς / την εταιρεία σας από το τέλος της σεζόν SU22 και ως εκ τούτου η επιχειρηματική σχέση θα λήξει αυτόματα στις 31 Μαΐου 2022 χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον προειδοποίηση» προστίθεται στην ανακοίνωση, τονίζοντας πως «η τελευταία σεζόν που θα σας παραδοθεί θα είναι η SU22 (καλοκαίρι 2022)».
Αυτό κατά την εταιρεία σημαίνει πως «για την τελευταία σεζόν παραγγελιών SU22 εσείς/η εταιρεία σας δεν θα μπορείτε να υποβάλλετε καμία παραγγελία μετά την 20η Μαΐου 2022» και προστίθεται ως διευκρίνιση πως «σύμφωνα με το σύστημα Μελλοντικών Παραγγελιών της ΝΕΟΝ, στο οποίο οι παραγγελίες τίθενται αρκετούς μήνες πριν από τις παραδόσεις, εσείς / η εταιρεία σας δεν θα μπορείτε να υποβάλλετε Μελλοντικές Παραγγελίες Προϊόντων Nike μετά τις 27 Οκτωβρίου 2021».
Έτσι, με αυτή την επιστολή που δεν αφήνει περιθώρια διαπραγμάτευσης το ευρωπαϊκό παράρτημα της Nike δίνει περιθώριο 17 μηνών ήτοι έξι σεζόν, σε 91 ελληνικές επιχειρήσεις να βρουν τρόπο να αναπληρώσουν το «χαμένο» εμπόρευμα, μιας εταιρείας, της οποίας οι πωλήσεις των προϊόντων μπορούν να αντιστοιχούν ακόμη και στο 80% του τζίρου κάποιων εξ αυτών.
Οι Έλληνες έμποροι καταγγέλλουν την πολυεθνική για μονοπωλιακές πρακτικές και αθέμιτου ανταγωνισμού, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η Nike σκοπεύει να κλείσει τα φυσικά καταστήματα της Καλλιθέας, του Περιστερίου, ένα από τα δύο της Γλυφάδας, της Λάρισας, της Κομοτηνής, της Πάτρας και ίσως και το κατάστημα της Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη.
Έλληνες επιχειρηματίες – εταίροι της Nike φέρονται να προσφεύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την υπόθεση, με τη Nike και την παρουσία της στην Ελλάδα να έχει ανακύψει λίγο μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της Folli Follie.
Από τα τέλη του 2018 και καθώς ένας σημαντικός αριθμός μεγάλων ελληνικών ομίλων επιχείρησε να πάρει τις συμβάσεις της εταιρείας, η Nike επέλεξε μία τρίτη λύση:
Ενώ μέχρι τότε είχε ως βασικό αντιπρόσωπο τη Folli Follie και περιορισμένη απευθείας δική της παρουσία (κατάστημα Ερμού κτλ), επέλεξε να αφήσει τις συμβάσεις της Folli Follie που τη δέσμευαν να εκπνεύσουν και να ξεκινήσει τις συζητήσεις με αντιπροσώπους της σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, προκειμένου να αναλάβουν και την περιοχή της Ελλάδας, που λόγω μεγέθους κρίθηκε ότι ήταν καλύτερο να τύχει αυτής της διαχείρισης.
Αναφορικά με τα καταστήματα που πωλούν αποκλειστικά προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας και είναι Nike stores, σταδιακά από τον Μάιο του 2019 και μέχρι τον χειμώνα του 2022, οπότε και λήγει η τελευταία σύμβαση της Folli Follie με τη Nike, τα σχετικά συμβόλαια εισαγωγής και διανομής των επώνυμων ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ της Nike και των θυγατρικών της δεν θα ανανεώνονταν.
Η Folli Follie διατηρούσε μακροχρόνια συνεργασία με τη Nike, από το 2007, μέσω ενός διευρυμένου δικτύου, χονδρικής και λιανικής, που αριθμεί συνολικά 19 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και 29 σε Βουλγαρία και Ρουμανία.
Η λύση αυτή βεβαίως, αλλάζει τις διαπραγματευτικές ισορροπίες με τους εδώ εμπόρους, που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές προμήθειας σε ένα περιβάλλον όπου τιμολογιακά δεν έχουν δύναμη, λόγω του ανταγωνισμού από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Κύκλοι που παρακολουθούν τις εξελίξεις στην αγορά των αθλητικών ειδών σημειώνουν πως εάν δεν είχε προηγηθεί η περιπέτεια της Folli Follie, θα μπορούσε η Ελλάδα να είχε διεκδικήσει αυτή το ρόλο του περιφερειακού hub της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του moneyreview, τον έλεγχο του περιφερειακού hub εξασφάλισε ο Ιταλός επιχειρηματίας Αντόνιο Περκάσι.
Ο 67χρονος πρώην ποδοσφαιριστής διαθέτει σημαντικά συμφέροντα στους τομείς του λιανεμπορίου και του real estate.
Έκανε τα πρώτα του βήματα στο λιανεμπόριο το 1976, όταν γνώρισε τον Ιταλό δισεκατομμυριούχο Λουτσιάνο Μπένετον και ανέλαβε τη διαχείριση καταστημάτων της Benetton.
Ο Περκάσι είναι ο άνθρωπος που έφερε τη Zara στην Ιταλία το 2001 και άνοιξε το πρώτο Starbucks στο Μιλάνο το 2018.
Είναι ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του brand καλλυντικών KIKO Milano και έχει συμμετοχή στο Westfield Milano, το οποίο θα γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ευρώπης όταν θα ανοίξει τις πόρτες του, το 2022.
Επίσης, είναι ο ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας Atalanta Calcio, για την οποία άλλωστε έπαιζε από τα 17 έως τα 23 του.
Πηγή: https://www.imerisia.gr